Produceret
Andre Rovere
Rover'e - i mindre antal
På denne side vil du se en række modeller der har været fremstillet, men i begrænset eller yderst begrænset antal. Nogle som Rover fabriksmodeller - andre fremstillet af andre.
CityRover - TATA Indica
Rover CityRover er en superminibil, der blev markedsført af MG Rover under Rover-mærket mellem 2003 og 2005.
Bilen blev lanceret i efteråret 2003 og var en re-badged version af den indisk udviklede Tata Indica.
Dens ydeevne blev anset for at være dårlig for en lille bil i samtidige vejtests, og dens manglende kvalitet, dårlige vejegenskaber og høje pris blev ikke godt modtaget.
Produktionen af CityRover ophørte i april 2005 sammen med resten af MG Rover-serien, da virksomheden måtte lukke og slukke.
Rover StreetWise
Rover Streetwise er en kompakt britisk bil fremstillet af MG Rover. Den var baseret på Rover 25, men havde en øget kørehøjde og tykkere kofangere. Bilen blev markedsført af Rover som en 'urban on-roader'.
Produktionen sluttede i april 2005 på grund af MG Rovers konkurs, men dukkede op igen i marts 2008 i Kina som MG 3 SW, efter Nanjing Automobile Group købte MG Rovers aktiver.
Freight Rover - Rover Sherpa
Freight Rover blev oprettet som en division af Land Rover Group of British Leyland (BL) i 1981, hvilket skabte et nyt enkelt mærke til BL's sortiment af lette erhvervskøretøjer, som tidligere var blevet solgt under mærkerne Leyland og Austin-Morris - (selvom varevogne som dem, der var baseret på Morris Ital og Austin Metro, fortsat blev solgt under enten Austin- eller Morris-mærkerne).
I bund og grund var Freight Rovere ansigtsløftede, badge-konstruerede 1. generations Leyland Sherpa'er.
Under senere ændringer i virksomhedens organisation blev Freight Rover en del af Leyland Trucks-divisionen i BL.
ROVER Marauder
Selv om Marauderen egentlig ikke var en Rover skyldtes dens koncept og eksistens så meget det daværende Rover Companys ingeniører og produkter, at den generelt bliver anset for at være en slags fjern fætter til P4’eren.
Prototypen Marauder var færdig i juli 1950 (med et overgear som senere blev taget af), hvor også arbejdet på et andet understel var i fuld gang.
Karosseriet var bygget op omkring en afkortet vognbund og fulgt de generelle træk fra P4’eren. Især viste dens bagende en lighed med P4 stilen, selvom der var et lille, noget upraktisk, bagklap