Rover 600
100-serie & 75
Model | Type | CC | HK |
618 | i Si | 1800 | |
620 | i Si SLi GSi | 2000 | 136 |
623 | GSi Si | 2300 | 158 |
620 | ti | 2000 Turbo | 200 |
620 | SDi SLDi GSDi | Diesel |
Rover 600-serien (1993 - 1999)
Rover 600 var en luksuriøs familiebil i een karosseriform, men med mange forskellige motorer og udstyr. Modellen var baseret på samarbejdet med Honda, som havde en lignende Accord-model.
Modelnumrene blev bestemt af motorstørrelsen - alle med 4 cylindre: 618 modeller havde 1,8 liters motorer, 620 havde 2,0 motorer, 623 havde 2,3 liters motorer. Med undtagelse af T-serien 620ti blev alle benzinmotorer hentet fra Honda, og alle dieselversioner var L-serie enheder. Rover K-seriens motor blev ikke brugt i 600'eren.
600'eren var tilgængelig i en række forskellige trim. Alle modeller havde servostyring, elektriske forruder, fjernbetjent centrallås med alarm og startspærre og tonede ruder. Si havde delte bagsæder, Si Auto og derover fik soltag. SLi-beklædning tilføjede elektriske bagruder og trædørbeklædning; GSi-modellerne modtog 15" multieger-legeringer og fuld læderbeklædning.
Fra 1994 havde alle biler førerairbag. 623iS havde halvlæder beklædning og en lille spoiler på bagagerummet. Ti'en havde et sæt 16" seks-eger legeringer med opgraderet affjedring, 'Torsen' gearkasse og et mørkt halvlæderinteriør.
Der kom en mindre opdatering i 1996 som primært gik på ændringer i interiøret. De motorbestemte nummereringer blev alle - på nær Ti-modellen - erstattet af fællesbetegnelsen: Rover 600.
Rover 600 (og 800) blev afløst af Rover's 75'er.
OBS ! Med ref. til modeloversigten kan der havde været forskellige betegnelser på de forskellige markeder, f.eks. England og Danmark.